Балалар психологиясы

Бала өмірінің бесінші жылы-ең қиын жас кезеңдерінің бірі. Ұлы немесе қызы физикалық және психологиялық тұрғыдан төзімді болады. 5 жасында бала өзінің эмоциялары мен мінез-құлқын басқара алады. Әрекеттер болжамды болады және көңіл-күйдің өзгеруі азаяды. Дәл осы жас кезеңінде жеке қасиеттердің шоғырлануы және мінездің қалыптасуы жүреді.

Ата-аналар мұндай өзгерістерді тез байқайды. Олар баласына үлгі болады. Ата-аналар үшін түсініксіз болады: бала неге оларды тыңдауды тоқтатты? Жауап қарапайым: шын мәнінде, анам мен әкем де «мойынсұнбаушылықты» көрсетеді және өздері жауап ретінде осындай реакцияны алады.

Оқу процесінде қиындықтар жиі кездеседі. Бұл жағдайда ата-аналар осындай проблемалар сипатталған форумды немесе сайтты табуға тырысады. Бірақ баланың мінезін жеңу өте қиын, әсіресе егер дұрыс тәсіл табылмаса және ол әрқайсысына жеке болса.

Балалар мен жасөспірімдер психологиясы жас ерекшеліктерін ескере отырып, психиканың қасиеттерін ескереді. Осының арқасында адамды не мазалайтынын, мінез-құлқындағы өзгерістер немен байланысты екенін, қартайған сайын не күтетінін оңай түсінуге болады.

5 жылдық дағдарыс: ол қалай көрінеді

Ата-аналар үшін қиын және болжау мүмкін емес бес жасында мінез-құлықтың өзгеру шегін байқау өте қиын. Кейбір психологтардың пікірінше, 5 жастағы баланың дағдарысы ата-аналармен қарым-қатынаста проблемалар туындаған кезде ғана байқалады. Бұл қиындықтар эмоционалды түрде де, үнсіз шиеленісте де көрінуі мүмкін.

Дағдарыстың белгілері:

  • ұл немесе қыздың ашуланшақтыққа, қыңырлыққа немесе жылауға жиі Қайта оралатын ұсақ-түйектерге байланысты шамадан тыс ашуланшақтықтың кенеттен пайда болуы;
  • мазмұны жағынан тітіркендіргіш факторға қарағанда әлдеқайда қарқынды болатын жиі эмоционалды жарылыстар;
  • баланың «клоун» рөлін қабылдауы: адам әдепті бола бастайды, қисайып кетеді, оның мінез-құлқы ата-аналарға танылмайды;
  • кәдімгі қарапайым әрекеттерді орындау кезінде де сенімсіздік пен шешімсіздікті дамыту;
  • әр түрлі фобиялардың дамуы-бір нәрседен қорқу шамамен бес жасында қалыптаса бастайды, ауыр жағдайларда дәрігердің араласуы қажет.

Неліктен 5 жастағы баланың мінез-құлқы өзгереді

5-6 жас аралығындағы баланың дұрыс дамуымен ол өзінің қажеттіліктері мен қажеттіліктерін дәл көрсете алады. Балалардың эмоцияларын анық білдіру үшін сөйлеу қабілеті жақсы дамыған. Мектепке дейінгі жаста тезірек ересек болуға деген ұмтылыс пайда болады. Аға ұрпаққа еліктеу әдеті осыған байланысты. Бала көп нәрсені үйренеді, біледі және талдайды. Ми қыртысы белсенді дамып келеді. Бұл жағдайда ұлдар мен қыздар жыныстағы айырмашылықты біле бастайды. Көптеген қиялдар пайда болады, дүниетаным өзгереді.

Бес жасында туғаннан бастап тән қасиеттер пайда болады. Бұрын балаға ересектердің өз әрекеттерін үнемі мақұлдауы қажет болатын. 5 жасында ол өзіне кете бастайды.

Тәрбие кезінде не нәрсеге назар аудару керек

5 жасында бала әлі тым кішкентай. Ол әлемді жағымды және жағымсыз жақтарды сіңіру арқылы біледі. Балалар біреудің игілігі үшін өтірік айтуы немесе керісінше әділеттілікті жақтауы мүмкін. Өзін немесе айналасындағыларды сынамас бұрын, ол әлі қалыптасқан жоқ.

Осы күрделі жас кезеңінде ұл немесе қыз тәрбиелеу кезінде ата-аналар сирек мұқият болуы керек. Міне, назар аудару керек.

  1. Тәуелсіздікке тәрбиелеу. Мектеп жасына дейінгі балаларда қалыптасу сатысында шешімдердің Тәуелсіздігінің көрінісі бар. Бала әзірге тек ұқсас жастағы балаларға қатысты Тәуелсіздік танытуға тырысады. Бұл қимыл шындықты тәуелсіз талдаудың бастамасы ретінде қызмет етеді. Болашақ тұлғаның тәуелсіздігін қалыптастыруға кедергі келтірмеу үшін ұл немесе қыздың көзқарасын әдептілікпен растау немесе жоққа шығару керек. Уақыт өте келе адамгершілік құндылықтар жинақталады және бала жақсы мен жаманның арасындағы айырмашылықты жасай алады.
  2. Өзін-өзі бағалау. 5-6 жасқа дейін балалар мақтау немесе жазалау негізінде ата-аналарының көзімен бағалайды. Болашақта басқа балалармен қарым-қатынас орнату маңызды бола бастайды. Әр бала әр түрлі. Оның балалар қоғамында өз мәртебесі бар. Біреу көшбасшы болады, біреу қабылданбайды, өзін қатал және шешімсіз ұстайды. Соңғы жағдайда өзін-өзі бағалауды түзету үлкен маңызға ие.
  3. Жауапкершілік. Сәби кезінен шыққан кезде балалар Өмірдің заңдылықтарын түсіне бастайды: суық шырыннан немесе балмұздақтан кейін тамақ ауырады, жиналмаған ойыншықтарды басып, сындыруға болады. Осылайша, бала жауапкершілік сезімін қалыптастыра бастайды. Міндеттер шеңбері кеңейіп келеді. Оларға ойыншықтарды тәртіпте ұстау, гигиена ережелерін сақтау кіреді. Баланы ынталандыру өте маңызды, өйткені бұл қимыл жақсы әрекеттердің қайталануын ынталандырады.
  4. Еңбекке баулу. Бұл тәрбие процесі ұлының немесе қызының басталған істі аяқтауға, жолдың жартысына тастамауға ұмтылуына бағытталған. Болашақ еңбекқор адам өз еңбегінің басқаларға пайдасын білуі керек.
  5. Интеллектуалды даму. Мектепке дейінгі жаста баланың әлемді білуге деген үлкен желыласы бар. Баланың даму қарқыны зейінділікке, инновацияларды, ойлауды, қиялды қабылдау қабілетіне тікелей байланысты. Мектепке дейінгі кезеңде психологтар танымдық процестерге жеткілікті көңіл бөлуді ұсынады.

Тәрбие процесіне не әсер етеді

Балалардың толыққанды психикалық және физикалық дамуы үшін қолайлы жағдайлар қажет. Егер олар орындалса, оқу процесінің нәтижесі нәтижелі болады. Балалық шақтағы барлық адамдар үшін өмір сүру жағдайларын қолайлы деп атауға болмайды. Міне, бала тәрбиесіне қандай факторлар кері әсер етеді:

  • балаға немқұрайлылық және оны тыңдағысы келмеу;
  • ата-анасының ажырасуы немесе толық емес отбасы;
  • ата-аналардың әлеуметтік деңгейі төмен;
  • отбасындағы нашар қаржылық жағдай;
  • ата-аналардың жаман әдеттері;
  • балаға немесе басқа отбасы мүшелеріне дөрекі қарау.

Бұл факторлар ұлды немесе қызды тәрбиелеуде қиындықтарға әкеледі. Бала ересектерді тыңдауды тоқтатады, көбінесе жағымсыз эмоцияларды білдіреді. Ата-аналар онымен өз бетінше күресуге тырысады, бірақ көбінесе жағдай жақсармайды.

Балалар психологының кеңесі қашан қажет

Балалар маманына жүгіну идеялары бірден пайда болмайды. 5 жасында, мінез-құлқында секіріс болған кезде, әкесі мен анасы өзгерістерге үйренуге тырысады. Бірақ баласымен қарым-қатынаста олар оларды ескермейді, олар ескірген бұрынғы тәрбие әдістерін қолдануды жалғастыруда. Бала тым эмоционалды. Ол қыңырлықты, мойынсұнбауды және тіпті агрессияны көрсете бастайды. Мұндай реакция өте табиғи. Мұндай мінез-құлықты мектепке дейінгі тәрбиешілер байқай бастайды. Психологты табу туралы кеңеске ата-аналар көбінесе тәрбиешіні баласына дұрыс көзқарас таппағаны үшін кінәлауды жалғастыра отырып, жеткіліксіз жауап береді.

Балалар психологының кеңесі келесі жағдайларда қажет:

  • балабақша мен мектепке бейімделу уақыты-бұл кезең жүйке жүйесіне шамадан тыс жүктемемен бірге жүреді, болашақта бұл адамның психологиялық жағдайына теріс әсер етеді;
  • отбасылық проблемалар-ұзаққа созылған жанжал жағдайлары психикаға теріс әсер етеді, ауыр жағдайларда психологқа курстарға бару қажет;
  • баланың оқу орнына дайындығын талдау – психолог қабілеттерге объективті баға береді;
  • баланың мінез – құлқының күрт нашарлауы-мұндай проблема көбінесе ауыр психологиялық жарақаттармен байқалады, қорқыныш, агрессия, құрдастарымен қарым-қатынас проблемалары, түнгі армандар пайда болады.

Көптеген ата-аналар балалық шақтағы психологиялық көмектің рөлін бағаламайды. Мәселелерді өз бетінше шешуге тырысу арқылы жағдайды жақсарту мүмкін емес. Нәтижесінде мәселе күрделене түседі. Бала дамудан артта қалады немесе қатал, шешілмеген болып өседі. Бұл оның үлгеріміне, қарым-қатынасына, жұмысына, мансабына теріс әсер етеді. Мұның салдары өмір бойы өзгеруі мүмкін.

Балалар психологы қалай көмектесе алады

Сізге және сіздің балаңызға психологтың қызметі қажет пе? Сіз бұл мәселені маманның көмегіне жүгіну арқылы шеше аласыз. Алматыдағы Он Клиник медициналық орталығында білікті балалар психологы қабылдайды. Маманмен жұмыс бірнеше кезеңде жүзеге асырылады.

  1. Психологты баламен таныстыру.
  2. Психологиялық көмекке жүгіну себептерін нақтылау.
  3. Күтілетін қабылдау нәтижесін түсіндіру.
  4. Қойылған мақсатқа қол жеткізуді қамтамасыз ететін іс-шараларды өткізу.
  5. Жағдайды жаңа қабылдауды қалыптастыру.
  6. Қол жеткізілген нәтижені бекіту және психологтың кеңестері.

Балалар психологының жұмысы қандай

  1. Психодиагностика. Психолог балаға және ата-аналарға өзара түсіністік табуға, мәселенің себебін анықтауға және оны шешуге көмектесетін көптеген тиімді әдістерге ие.
  2. Дамыту тренингтері. Тұлғаның психикалық және психикалық дамуын жақсартуға бағытталған. Арнайы психологиялық әдістер есте сақтауды жақсартады, табандылықты, логикалық және бейнелі ойлауды қалыптастырады. Білім беру ойындары жас ерекшеліктерін ескере отырып таңдалады.
  3. Балалар психотерапиясы. Ауыр жеке немесе эмоционалды жағдайлар психотерапевттің көмегін қажет етеді. Дәрігер мазасыздық пен фобия, өзін-өзі бағалаудың төмендігі, ата-аналарға және басқаларға агрессия болған кезде қажет.
  4. Отбасылық психологтың кеңесі. Көбінесе мектеп жасына дейінгі баланы тәрбиелеудегі мәселелерді шешу үшін отбасылық психологтың көмегі қажет. Маманға бүкіл отбасымен бару ұлдың немесе қыздың психоэмоционалды жағдайын қалпына келтіруге мүмкіндік береді.

Балалар психологына бару жағдайды басқаша көруге, мәселені шешудің тиімді әдісін табуға, отбасында сенімді қарым-қатынас орнатуға көмектеседі.

On Clinic балалар психологына жүгіну арқылы сіздің балаңыз белгілі бір жағдайда өзін қалай дұрыс ұстау керектігін түсінеді, пайдалы мінез-құлық дағдыларын үйренеді, сонымен қатар оларды тиімді қолдануды үйренеді. Нәтижесінде баланың тәрбие процесі дұрыс жүреді, ал отбасында келіспеушіліктер болмайды.

Онлайн өтінім

Өтінімді толтырыңыз, және біз сізге ыңғайлы уақыт пен шарттарды таңдаймыз!

Спасибо за заявку! Наш медицинский консультант свяжется с Вами в ближайшее время.
Маршрут картасы